Doelstelling
Voordat je een virtuele tool inzet is het goed om na te denken over de doelstelling. Wat wil je met deze manier van werken bereiken? Houd de doelgroep van virtuele tools en kunnen ze er mee werken? Welke mate van interactie verwacht je en hoeveel deelnememers wil je in 1 x bereiken? Gaat het om kennisoverdracht of instructie? Is discussie ook belangrijk en voor het geval je dat wilt, wat zijn dan de mogelijkheden?
Ook het tijdstip en de tijdsduur is belangrijk om van te voren over na te denken. En natuurlijk een idee van de plek waar de deelnemer het liefst kijkt of actief meedoet en via welke device.
Colofon
Het arrangement Het gebruik van virtuele tools is gemaakt met Wikiwijs van Kennisnet. Wikiwijs is hét onderwijsplatform waar je leermiddelen zoekt, maakt en deelt. |
|
Auteurs | Rinze Fokkema Je moet eerst inloggen om feedback aan de auteur te kunnen geven. |
Laatst gewijzigd | 2018-11-26 14:21:13 |
Licentie |
Dit lesmateriaal is gepubliceerd onder de Creative Commons Naamsvermelding 4.0 Internationale licentie. Dit houdt in dat je onder de voorwaarde van naamsvermelding vrij bent om:
Meer informatie over de CC Naamsvermelding 4.0 Internationale licentie. |
Aanvullende informatie over dit lesmateriaal |
|
Van dit lesmateriaal is de volgende aanvullende informatie beschikbaar: |
|
Toelichting | In deze wiki wordt uitgelegd wat er bij komt kijken om gebruik te maken van virtuele tools in het onderwijs. Deze informatie is in de eerste plaats bedoeld voor docenten die een webinar willen organiseren |
Leerniveau | MBO, Niveau 2: Basisberoepsopleiding; MBO, Niveau 3: Vakopleiding; MBO, Niveau 4: Middenkaderopleiding; |
Eindgebruiker | leraar |
Moeilijkheidsgraad | gemiddeld |
Bronnen
Bron | Type |
---|---|
Hoe organiseer je dat? https://geocast.nl/webinar-organiseren/ |
Link |
Making off webinar klauwverzorging https://vimeo.com/302823921 |
Video |
Voorbeelden uit de praktijk https://www.civ-agri-food.nl/meeting-points/melkveehouderij/opnamen-livestreams |
Link |